Logo nijkerknu.nl


Foto:

Column Theo Zuurman: 'Lekker Nijkerk' (2)

Op 8 maart 2017 schreef ik mijn column 'Lekker Nijkerk' naar aanleiding van de presentatie van het rapport 'Sterk Merk Nijkerk'. Negentig Nijkerkers werden doorgezaagd over de vraag 'Hoe gaan we de (binnen)stad positioneren?' Ze kwamen er niet uit, teveel verschillende eigenschappen en allemaal niet uniek of interessant genoeg, dus een volgende zaagronde. Daar kwam als rode draad 'Food' uit, dé verbindende factor. Geloofwaardig, relevant en onderscheidend om Nijkerk te positioneren.
Als betrokken inwoner van de gemeente Nijkerk, droeg ik GRATIS mijn steentje bij om een slogan te verzinnen. 'Lekker Nijkerk' presenteerde ik in die column. Bijna 15 maanden later is de Stichting Citymarketing Nijkerk opgericht en afgelopen donderdag presenteerde het bestuur het gekozen logo, de slogan en de website aan de pers. Ik groeide een beetje bij het zien van de slogan 'Lekker Nijkerk – Stad vol Smaak', ze hadden dus goed naar me geluisterd.
De pers kon het bestuur bij de rotonde voor De Roode Schuur vragen stellen. Voorzitter Han Verhoog besefte dat het veel tijd kost om Nijkerk te ontwikkelen. ''Ik zie Lekker Nijkerk als een bankrekening waar steeds een bedragje op wordt gestort. Over vijf jaar zullen we een stuk verder zijn'', noteerde Maranka Pater in de Amersfoortse Courant.
Ik was niet voor niks helemaal naar Nijkerk gegaan, dus deed ik ook een duit in het zakje: ''Wat heeft Hoevelaken aan deze positionering?'' vroeg ik. Lisette Noordzij, secretaris én lezer van mijn columns vertrouwde ze me toe, antwoordde: ''Die vraag had ik wel van je verwacht, maar Lekker Nijkerk – Nijkerkerveen – Hoevelaken kan natuurlijk niet. Wel kunnen Hoevelakense activiteiten op de site lekkernijkerk.nl geplaatst worden''. De site heeft verschillende rubrieken met als hoofdthema 'Lekker wonen, winkelen en werken' en uiteraard een UITagenda.
Moet Hoevelaken lijdzaam toezien dat iedereen lekker naar Nijkerk gaat en we daar ook nog aan meebetalen? Natuurlijk niet, ik heb de slogan al bedacht: 'Heerlijk Hoevelaken – Dorp met 'n smaakvol Hart'.

Reacties: redactie.nnu@persgroep.nl

(Foto: Fabian Boot)

Meer berichten




Shopbox